Zadanie IV Chciałbym być sportowcem
Witajcie w piątek- ostatnim dniu naszych zadań w tym tygodniu.
Oto propozycje na 09.04.2021:
Popatrzcie na ilustracje i spróbujcie połączyć pasujące ze sobą elementy. Powiedzcie także, z jakimi dyscyplinami sportowymi związane są te przedmioty. Powodzenia! Co do siebie pasuje
Otwórzcie Wasze karty pracy na stronie 24, obejrzyjcie ilustracje. Nazwijcie sporty przedstawione na zdjęciach. Odnajdźcie w naklejkach obrazki buzi i naklejcie je na zdjęciu lub zdjęciach przedstawiających Wasz ulubiony sport. Karta pracy- podręcznik
Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie wiersza Gimnastyka
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Co to jest rozgrzewka? Dlaczego powinniśmy zajęcia sportowe rozpoczynać od rozgrzewki?
-Jakie ćwiczenia sportowe zostały wymienione w wierszyku? Spróbujcie wykonać je sami.
Namalujcie z pomocą rodziców plakat, który będzie ilustrował przesłanie wierszyka "Gimnastyka, gimnastyka- chcesz być zdrowy, nie unikaj!"
Lub dla chętnych kolorowanka nawiązująca do wiersza Gimnastyka- kolorowanka
Myślę, że najwyższy czas trochę się poruszać!
Ubierzcie się wygodnie, przygotujcie szarfę- może to być pętla wykonana ze związanego kawałka sznurka.
-Rozgrzewka- Marsz po obwodzie koła w pokoju. Zwracamy uwagę na prawidłową postawę ciała (proste plecy), wysokie unoszenie kolan, ściągnięte łopatki.
-Dotknij szarfy – ćwiczenia tułowia. Przedszkolaki układają szarfy przed sobą na podłodze i stają przed nimi w niewielkim rozkroku. Wykonują skłon w przód, starając się dotknąć rękami szarfy. Następnie prostują się i klaszczą raz nad głową.
-Przesuń szarfę – ćwiczenie mięśni grzbietu. Dzieci przyjmują pozycję siadu klęcznego, szarfa położona jest tuż przy kolanach. Odsuwają szarfę obiema rękami jak najdalej w przód z jednoczesnym skłonem tułowia, a następnie ponownie przysuwają ją do kolan. Rodzic uwrażliwia dziecko na nieodrywanie pięt.
-Przenieś szarfę – ćwiczenia mięśni brzucha. Dzieci leżą tyłem, rozkładają ramiona na boki, nogi uginają w kolanach, stopy opierają na podłożu. Próbują uchwycić palcami stóp leżącą na podłodze szarfę, unoszą ją i opuszczają na brzuch. Ćwiczenie wykonują przemiennie: prawą, lewą stopą oraz obunóż.
-Relaksacja- Na koniec dzieci maszerują po obwodzie koła. Unoszą i opuszają ręce, robiąc wdech nosem i wydech ustami.
A po męczących ćwiczeniach...
Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania Enter
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Dlaczego na chłopca mówiono "Enter"?
-Jak Enter spędzał swój wolny czas?
-Co Enter miał kupić w sklepie? Czy wszystko udało mu się zapamiętać?
-Co Maciek zobaczył w windzie w lustrze? Czy jego odbicie mu się podobało?
-Co chłopiec zrobił ze swoimi grami komputerowymi?
- Jak uważasz, czy spędzanie całego wolnego czasu przed komputerem jest dobre? Jaki masz pomysł na aktywne formy spędzania czasu?
Bardzo dziękujemy za Waszą aktywność w ciągu tego tygodnia!
Pozdrawiamy Was serdecznie
Pani Patrycja i pani Kasia