• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Grupa Delfinki - nauczanie online

Zajęcia, zadania i zabawy przedszkole dla grupy Delfinków i ich rodziców. Materiały edukacyjne.

Kategorie postów

  • przedszkole misiowej mamy (7)
  • zadania różne (2)
  • zajęcia matematyczne (15)
  • zajęcia muzyczne (12)
  • zajęcia plastyczne (8)
  • zajęcia poznawcze (16)
  • zajęcia ruchowe (8)
  • zajęcia z języka angielskiego (2)

Strony

  • Strona główna

Linki

  • Język angielski
    • Zabawy z językiem angielskim
  • Propozycje zadań
    • Karty pracy - Podręcznikarnia
    • Przedszkolny Bank Pomysłów PWN
    • Rodzinne zadania cz. 1
    • Rodzinne zadania cz. 2
    • Rodzinne zadania cz. 3
    • Rodzinne zadania cz. 4
    • Rodzinne zadania cz. 5
    • Rodzinne zadania cz. 6
  • Przedszkole Misiowej Mamy
    • Misiowa Mama - facebook
    • Spotkanie z Panią Wiosną
  • Zajęcia muzyczno-ruchowe
    • MajkaTV

Kategoria

Przedszkole misiowej mamy

< 1 2 >

Zadanie XVIII: Mali Przedsiębiorcy

Hej dzieciaki!

Dzisiaj już piątek i nasze ostatnie zabawy/zadania na temat pięniędzy. Mam nadzieje, że dobrze się bawicie :)

Propozycja zabaw/zadań na 17.04.2020r.:

 

1. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy?
Zachęca też dziecko do wypowiedzi, w jaki sposób planuje ono w przyszłości zarabiać pieniądze. Razem wymyślają zabawę tematyczną związaną z wymarzonym zawodem dziecka.

 

2. Wysłuchanie bajki „Lusterko i pieniądze” Michela Piquemala.

Bajka dostępna w zasobach e-podręczniki: https://epodreczniki.pl/a/widziec-nie-tylko-siebie/D18q7xNQg
Rozmowa z dzieckiem po przeczytaniu bajki:
· Przed czym ojciec chciał przestrzec swoje dziecko?
· Jak powinien postępować człowiek, żeby nie dostrzegać tylko samego siebie?
Uwaga! Pytania dostosowujemy do wieku dziecka.
 
 
3. Czy wszystko można kupić za pieniądze?
Rozmowa z dzieckiem na temat wartości. Wspólne wykonanie plakatu pt. „To jest cenne dla naszej rodziny”.
 
 
Mam też coś od Pani Marty! Zapraszam na zajęcia z rytmiki:
 
część 1
część 2
 
 
Pozdrawiamy,
Pani Patrycja i Pani Kasia
16 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
przedszkole misiowej mamy  

Zadanie XVII Mali Przedsiębiorcy

Witajcie Kochani! 

Gotowi na kolejną przygodę? Zapraszamy na stronę z zabawami z j. angielskiego. Znów czeka na Was coś nowego. 

A co u nas? Dalej poznajemy pieniądze.

 

Oto propozycja zabaw na 16.04.2020

1. „Grosz do grosza, a będzie kokosza” – poznanie polskiego przysłowia, które uczy, że każdy pieniądz się liczy. Rodzic prezentuje dziecku monetę jednogroszową i mówi, że za nią nie możemy nic kupić, jeśli jednak uzbiera się dużo monet o wartości 1 grosza, wtedy można już zrealizować jakieś swoje marzenie lub przeznaczyć pieniądze na pomoc biednym dzieciom. Można założyć skarbonkę i wyznaczyć jakiś cel- na co przeznaczone będą zebrane grosiki.

Zachęcam dzieci do przeliczania monet. Spróbujcie przeliczać do 6. Można też podnieść poprzeczkę. Chętni liczą do 10.

Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
 
2. Zabawy matematyczne z monetami.
- Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.
-Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.
- Segregują monety według nominału- z pomocą rodzica, segregować można też według wielkości/ koloru
-Wskazywanie pierwszej, drugiej, trzeciej monety- stosowanie liczebników porządkowych,
- Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.
 
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
 
3. Zabawa w sklep- urządźcie w domu sklep (może to być mały sklepik osiedlowy lub hipermarket na całe mieszkanie :-)), wykorzystajcie dostępne w domu prodkuty. Wydrukujcie lub stwórzcie pieniądze i do dzieła. Zamieniajcie się rolami - raz dziecko kupuje, raz rodzic itd. Proszę pamiętać o właściwym wcielaniu się w rolę. Drodzy rodzice przypomnijcie dziecku o konieczności stosowania zwrotów grzecznościowych.
 
Pozdrawiamy
Pani Patrycja i Pani Kasia
16 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
przedszkole misiowej mamy  

Zadanie XVI: Mali Przedsiębiorcy

Cześć Kochani!

Gotowni na kolejną porcję zabaw i zadań? To zaczynamy!

Oto propzycja zabaw/zdań na 15.04.2020r.:

1. „Skrzynia skarbów”– zabawa doskonaląca percepcję dotykową. Rodzic przygotowuje „skrzynię skarbów” – kartonowe pudełko z otworem. Ukrywa w jego wnętrzu różne przedmioty związane z tematyką zajęć. Zadaniem dziecka jest próba ich rozpoznania za pomocą dotyku. Następnie dziecko pokazuje przedmiot, który wylosowało i sprawdza, czy odgadło. Rozmowa z dzieckiem na temat: Co jest dla ciebie cenne/wartościowe?

 

2. Co wiesz o pieniądzach? – dziecko wciela się w role specjalisty do spraw pieniędzy. Opowiada o tym, co wie o pieniądzach. Jeśli nie wypowiada się spontanicznie, rodzic pomaga mu, zadając dodatkowe pytania, np.: Komu są potrzebne pieniądze? W jaki sposób powstają pieniądze? Co możemy kupić za pieniądze? Skąd mamy pieniądze? Z czego są zrobione pieniądze? Czy zawsze istniały pieniądze?
Prosimy o zapisywanie zabawnych wypowiedzi dzieci – utworzymy specjalny post na ten temat.

 

3.Zabawa skoczna „Skok do skarbonki”.
Rodzic tworzy „skarbonkę” z szala/apaszki na podłodze. Na hasło rodzica: „Hop do skarbonki!” dziecko wykonuje skok obunóż (monety wpadają do skarbonki).

 

Miłego poznawania świata pięniądza ;)

Pozdrawiamy,

Pani Patrycja i Pani Kasia

14 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
przedszkole misiowej mamy  

Zadanie XV Mali Przedsiębiorcy

Witajcie Delfinki! Jak Wasze samopoczucie po świątecznym ucztowaniu? Jesteście gotowi na kolejne wyzwania? Mamy nadzieję, że tak! 

W tym tygodniu "porozmawiamy" trochę o pieniądzach. Skąd się biorą, jak powstają oraz czy są z nami od zawsze? Jesteście ciekawi? Bo my bardzo!

 

Oto propozycje zabaw na 14.04.2020

1. Obejrzyjcie filmik pt."Krótka historia pieniądza."

https://www.youtube.com/watch?v=Y8s3pTobAYo

Spróbujcie powiedzieć czym kiedyś ludzie płacili, czy zawsze były to monety, banktnoty oraz karty bankomatowe?

 

2. Zaprojektujcie swój banknot- mamo, tato daj dziecku arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma ono za zadanie zaprojektować swój własny. Drogi rodzicu przypomnij, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Pomóż dziecku również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może pani z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry! Ogranicza Was tylko wyobraźnia. Bardzo prosimy o podzielenie się efektami Waszej pracy. 

Drogie Dzieci poproście mamę lub tatę o to, by pokazali Wam jak wyglądają prawdziwe monety i banknoty. Ze względów bezpieczeństwa prezentacji prosimy dokonywać w rękawiczkach! 

 

3. Mamo, tato wyjaśnijcie  dziecku, że pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie. Można zaprezentować dziecku filmik edukacyjny „Mennica Polska. Jak się robi pieniądze”  https://www.youtube.com/watch?v=FntiUiLncLw.

 

4. Poznajcie nową technikę plastyczną, która nazywa się frottage. Polega ona na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem lub kredką. W tym wypadku użyjcie monet. Uwaga! Ze względów bezpieczeństwa użyjcie proszę zdezynfekowanych monet. 

 

Zapraszam Was również do zabaw z języka angielskiego. Pani Patrycja jak zawsze przygotowała coś ekstra. A już jutro kolejne pieniężne zabawy! :-) 

 

Pozdrawiamy 

Pani Patrycja i Pani Kasia 

14 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
przedszkole misiowej mamy  

Zadanie I: Wiosna - Misiowa Mama

Drodzy Rodzice i dzieciaki-przedszkolaki!
W tym tygodniu tematem przewodnim będzie: "Wiosna".
Jutro o godzinie 13.00 zapraszam na spotkanie czytelnicze z panią w zielonej sukience na facebook'u Misiowej Mamy smile
Opowie o swoich perypetiach i przeczyta krótkie opowiadanie.


Propozycje zabaw 24.03.2020:
1) zabawcie się w "Wiosennych detektywów" i znajdźcie w domku przedmioty w kolorze zielonym
2) jeśli dziecko potrafi - policzcie je razem i spróbujcie pogrupować wg kategorii (zabawki/ubrania/rośliny etc.)
3) jeśli to możliwe - ubierzcie się na spotkanie z Panią Wiosną na zielono
4) zachęćcie dziecko do narysowania portretu pani Wiosny ; jeśli dysponujecie drukarką - możecie wydrukować kolorowankę autorstwa pani Karoliny Ząbczyk (zapytajcie dziecko czy ma ochotę kolorować, bo chłopaków niespecjalnie może zainteresować smile
5) Zatańczcie razem do piosenki Majki Jeżowskiej z oficjalnego kanału Majki https://www.youtube.com/watch?v=2wgSEPqkPAI
Do dzieła!

 

Kolorowanka Pani Wiosny

 

Pozdrawiamy, 

Pani Patrycja i Pani Kasia

23 marca 2020   Komentarze (1)
przedszkole misiowej mamy  
< 1 2 >
Grupa-delfinki | Blogi