Witajcie kochane Delfinki po udanym wekendzie. Mam nadzieję, że odpoczęliście i zebraliście siły na kolejny tydzień pracy. Od dziś będziemy zajmować się tematyką związaną z kosmosem. Dowiecie się wielu ciekawych rzeczy, a może to Wy nauczycie nas czegoś o kosmosie, czego jeszcze nie wiemy? :-)
3...
2...
1...
RAKIETA STARTUUUUUUUUUUUUUJE!
Propozcyje na 12.04.2021:
Zapraszam Was do pierwszego kosmicznego zadania
Popatrzcie na obrazek, co na nim widzicie? Spróbujcie przeciąć go wzdłuż narysowanych linii (dokładnie tak, jak robimy to zwykle w przedszkolu). Ułóżcie, poproście rodziców o sprawdzenie i przyklejcie na osobnej kartce. Pytałam wcześniej co widzicie na obrazku? A tak, statek kosmiczny! Zatem najwyższa pora nauczyć się czytać tych dwóch wyrazów :-).
Przyjrzyjcie się uważnie dużemu podpisowi, który dla Was przygotowałam. Jeszcze chwilkę patrzcie... Dokładnie patrzcie na każdą literę. Już? W takim razie jesteście gotowi do zadania bojowego. Pod dużym napisem jest kilka mniejszych. Waszym zadaniem jest odnalezienie wśród małych napisów podpisu statek kosmiczny. Jeśli znajdziecie to weźcie ten napis w pętelkę (kółko) lub pokażcie na ekranie. Poproście rodziców o przeczytanie pozostałych podpisów i podzielce te nazwy na sylaby. Dajcie znać, jak Wam poszło! STATEK KOSMICZNY 5 LATKI
Wersja dla 4- latków:
Popatrzcie na obrazek, co na nim widzicie? Spróbujcie przeciąć go wzdłuż narysowanych linii (dokładnie tak, jak robimy to zwykle w przedszkolu). Ułóżcie, poproście rodziców o sprawdzenie i przyklejcie na osobnej kartce. Pytałam wcześniej co widzicie na obrazku? A tak, statek kosmiczny! Popatrzcie jak należy zapisać te dwa wyrazy. Przyjrzyjcie się dokładnie podpisowi. Gotowe?
Kolejnym krokiem jest dzielenie na sylaby- wyklaskiwanie.
Popatrzcie na małe podpisy, poproście rodziców o ich przeczytanie i wspólnie podzielcie te nazwy na sylaby. STATEK KOSMICZNY 4 LATKI
Wersja dla 4-latków jest nieco prostsza, ale jeśli dziecko chce, może wykonać wersję dla 5-latka :-)
Teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania ... Opowiadanie
Spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań:
-jak nazywał się ufoludek? Jak nazywał się jego statek kosmiczny?
-Gdzie przyleciał Egon? Skąd przyleciał?
-Czy był on duży czy mały?- względem nas, ludzi?
-Jak Egon opisał olbrzyma?
- Z czym Egon pomylił trampki?
-Co wyjaśnił mu Ogon?
-Jak wyglądał Egon? Jak się poruszał?
Jeśli macie ochotę, spróbujcie narysować Egona, pokażcie jak według Was wyglądał.
Dla chętnych zapraszam do obejrzenia filmiku na temat Układu Słonecznego. Dowiemy się gdzie jest Słońce, co krąży wokół niego oraz jak nazywają się planety.
Układ Słoneczny
https://www.youtube.com/watch?v=g_xPVHjj0Yg
Myślę, że dobrze Wam zrobi kilka ćwiczeń. Załóżcie strój sportowca, poproście rodzica lub rodzeństwo o pomoc i towarzystwo podczas ćwiczeń i do dzieła! Jeśli pogoda pozwoli, poćwiczcie na świeżym powietrzu!
-Pod gwiazdą – rozwijanie sprawności w zakresie motoryki dużej. Rodzic i dziecko dobierają się w pary. Jedna osoba „staje się” gwiazdą, opiera na podłożu nogami i rękami, unosząc tułów, tak aby stworzyć „przejście”. Druga ma za zadanie przemieścić się pod dzieckiem/ rodzicem-gwiazdą, czołgając się. Następuje zamiana ról i powtórzenie ćwiczenia.
-Fruwająca gwiazdka – usprawnianie mięśni nóg i brzucha. Każda para otrzymuje żółtą plastikową obręcz („gwiazda”). Jedna osoba z pary kładzie się na plecach na podłodze z wyprostowanymi nogami. Druga umieszcza pomiędzy jej stopami „gwiazdkę” i przechodzi za głowę dziecka leżącego. Zadaniem przedszkolaka „z gwiazdką” jest podać ją starszakowi stojącemu z tyłu, poprzez przeniesienie stóp za głowę. Następnie uczestnicy zabawy zamieniają się rolami.
-Pomyśl życzenie – doskonalenie zwinności i szybkości. Jedno dziecko z pary leży na plecach z rękami wzdłuż tułowia. Drugie, stojąc, puszcza z góry wyciętą z papieru gwiazdkę. Zadaniem dziecka leżącego jest złapanie gwiazdki. Uczestnicy zamieniają się rolami i powtarzają zabawę.
-Podziel się marzeniem – ćwiczenie rozciągające mięśnie rąk i nóg. Osoby w parach siadają naprzeciwko siebie w rozkroku, z wyprostowanymi nogami, w taki sposób, aby stykać się stopami. Jedno dziecko, trzymając gwiazdę, robi skłon do przodu, kładzie gwiazdkę na dywanie i wyciągając się maksymalnie do przodu, przesuwa ją jak najbliżej partnera, po czym wraca do siadu prostego. Tę samą czynność wykonuje drugi przedszkolak z pary.
-Ile marzeń, tyle gwiazd – zabawa wyciszająca i relaksująca. Pary przechodzą do siadu skrzyżnego, tak aby jedno dziecko siedziało za drugim (za rodzicem) i mogło wykonać relaksujący masażyk na plecach towarzysza. Ma za zadanie narysować na plecach tyle gwiazdek, ile usłyszy dźwięków wydanych przez osobę z pary (można umówić się na klaskanie) Następnie przedszkolaki zamieniają się rolami. W tle słychać spokojny utwór instrumentalny.
Zmęczeni po ćwiczeniach? Pobawcie się teraz w konstruktorów. Macie w domu klocki? Spróbujcie zbudować z nich swój własny statek kosmiczny. Może być duży, albo też mały, kolorowy lub możecie zdecyować się na jeden kolor. Wszystko zależy od Was i to Wy decydujecie! Pokażcie nam swoje statki kosmiczne, być może razem wybierzemy się w kosmiczną podróż?
Do zobaczenia niebawem nasi kochani astronauci.
Pozdrawiamy
Pani Patrycja i pani Kasia.