• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Grupa Delfinki - nauczanie online

Zajęcia, zadania i zabawy przedszkole dla grupy Delfinków i ich rodziców. Materiały edukacyjne.

Kategorie postów

  • przedszkole misiowej mamy (7)
  • zadania różne (2)
  • zajęcia matematyczne (15)
  • zajęcia muzyczne (12)
  • zajęcia plastyczne (8)
  • zajęcia poznawcze (16)
  • zajęcia ruchowe (8)
  • zajęcia z języka angielskiego (2)

Strony

  • Strona główna

Linki

  • Język angielski
    • Zabawy z językiem angielskim
  • Propozycje zadań
    • Karty pracy - Podręcznikarnia
    • Przedszkolny Bank Pomysłów PWN
    • Rodzinne zadania cz. 1
    • Rodzinne zadania cz. 2
    • Rodzinne zadania cz. 3
    • Rodzinne zadania cz. 4
    • Rodzinne zadania cz. 5
    • Rodzinne zadania cz. 6
  • Przedszkole Misiowej Mamy
    • Misiowa Mama - facebook
    • Spotkanie z Panią Wiosną
  • Zajęcia muzyczno-ruchowe
    • MajkaTV

Kategoria

Zajęcia poznawcze

< 1 2 3 4 >

Zadanie III Co słychać w kosmosie

Dzień dobry Delfinki! Zapraszam Was do przeżycia kolejnych przygód związanych z kosmosem...

 

Oto propozycje na 14.04.2021:

Na początek rozruszajmy trochę Wasze ręce. Otwórzcie Waszą książkę na stronie 27. Oto  zadanie: Dokończ rysować latający pojazd. Pokoloruj rysunek UFO. Karta pracy nr 27

 

Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania o tym, kogo spotkała wróżka Laurencja. Opowiadanie z ilustracją

Opowiadanie    Ilustracja

Popatrzcie na ilustrację i przypomnijcie sobie treśc czytanego przeze mnie opowiadania. Spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań:

-Co spotkała wróżka Laurencja w parku?

-Jak wyglądało UFO?

-Dlaczego ufoludki wylądowały w praku?

- Co wyczarowała wróżka zamiast bateryjek?

- Jak zakończyła się ta historia? Spróbuj stworzyć inne, własne zakończenie. 

 

Mam nadzieję, że podobały Wam się przygody wróżki ;-). Tymczasem pora na kolejne zadania.

Nie wiadomo czy ufoludki istnieją naprawdę, ale jeśli tak... to jak według Was wyglądają? Czy faktycznie są zielone? Czy może tęczowe? Pobudźcie wyobraźnię i spróbujcie sami stworzyć swojego ufoludka. Może pomalujecie go farbami, wykleicie plasteliną, kolroowym papierem lub narysujecie na nim coś śmiesznego? Jesteśmy bardzo ciekawe efektów Waszej pracy. 

Do dzieła! Ufoludek

 https://www.osesek.pl/wychowanie-i-rozwoj-dziecka/kolorowanki-dla-dzieci/postacie/ufoludek.html

Ufoludka nie trzeba drukować, możecie z pomocą rodziców spróbować narysować samodzielnie. 

A jesli ktoś ma ochotę to zamiast ufoludka może wykonać rakietę, należy wyciąć elementy i przykleić na osobnej kartce. Rakiety dostępne są na stronach 5, 6, 7, 8 w pliku. Wybierzcie, która najbardziej przypada Wam do gustu :-) https://drive.google.com/file/d/19PJuITQcXK8y7_K55tLCqkTglxmFOXUX/view?usp=sharing

 Podsyłamy też propzycje wykonania kosmicznych prac plastycznych bez użycia drukarki, zobaczcie sami: potrzebujecie kolorowy papier, klej, rolka po papierze toaletowym lub kubek jednorazowy 

        

Na zakończenie proponujemy Wam łamigłówki związane z kolorowaniem według symboli, musicie patrzeć bardzo uważnie. Wybierzcie, który obrazek Wam się najbardziej podoba i do dzieła!

 1

2

3

 

A tu mała niespodzinaka- 2 minuty z wcinającym banana Puszkiem :-) https://drive.google.com/file/d/1CpjCKVjOyNRLulfhooaOssUp5Rz_GYDw/view?usp=sharing

Po kolejne zadania zapraszamy już jutro!

Pozdrawiamy

Pani Patrycja i pani Kasia

14 kwietnia 2021   Dodaj komentarz
zajęcia poznawcze  

Zadanie I Co słychać w kosmosie

Witajcie kochane Delfinki po udanym wekendzie. Mam nadzieję, że odpoczęliście i zebraliście siły na kolejny tydzień pracy. Od dziś będziemy zajmować się tematyką związaną z kosmosem. Dowiecie się wielu ciekawych rzeczy, a może to Wy nauczycie nas czegoś o kosmosie, czego jeszcze nie wiemy? :-) 

3...

2...

1...

RAKIETA STARTUUUUUUUUUUUUUJE! 

 

Propozcyje na 12.04.2021:

Zapraszam Was do pierwszego kosmicznego zadania

Popatrzcie na obrazek, co na nim widzicie? Spróbujcie przeciąć go wzdłuż narysowanych linii (dokładnie tak, jak robimy to zwykle w przedszkolu). Ułóżcie, poproście rodziców o sprawdzenie i przyklejcie na osobnej kartce. Pytałam wcześniej co widzicie na obrazku? A tak, statek kosmiczny! Zatem najwyższa pora nauczyć się czytać tych dwóch wyrazów :-). 

Przyjrzyjcie się uważnie dużemu podpisowi, który dla Was przygotowałam. Jeszcze chwilkę patrzcie... Dokładnie patrzcie na każdą literę. Już? W takim razie jesteście gotowi do zadania bojowego. Pod dużym napisem jest kilka mniejszych. Waszym zadaniem jest odnalezienie wśród małych napisów podpisu statek kosmiczny. Jeśli znajdziecie to weźcie ten napis w pętelkę (kółko) lub pokażcie na ekranie. Poproście rodziców o przeczytanie pozostałych podpisów i podzielce te nazwy na sylaby. Dajcie znać, jak Wam poszło!  STATEK KOSMICZNY 5 LATKI

 

Wersja dla 4- latków: 

Popatrzcie na obrazek, co na nim widzicie? Spróbujcie przeciąć go wzdłuż narysowanych linii (dokładnie tak, jak robimy to zwykle w przedszkolu). Ułóżcie, poproście rodziców o sprawdzenie i przyklejcie na osobnej kartce. Pytałam wcześniej co widzicie na obrazku? A tak, statek kosmiczny! Popatrzcie jak należy zapisać te dwa wyrazy. Przyjrzyjcie się dokładnie podpisowi. Gotowe? 

Kolejnym krokiem jest dzielenie na sylaby- wyklaskiwanie. 

Popatrzcie na małe podpisy, poproście rodziców o ich przeczytanie i wspólnie podzielcie te nazwy na sylaby. STATEK KOSMICZNY 4 LATKI

 Wersja dla 4-latków jest nieco prostsza, ale jeśli dziecko chce, może wykonać wersję dla 5-latka :-) 

 

Teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania ... Opowiadanie 

Spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań:

-jak nazywał się ufoludek? Jak nazywał się jego statek kosmiczny?

-Gdzie przyleciał Egon? Skąd przyleciał?

-Czy był on duży czy mały?- względem nas, ludzi?

-Jak Egon opisał olbrzyma?

- Z czym Egon pomylił trampki?

-Co wyjaśnił mu Ogon?

-Jak wyglądał Egon? Jak się poruszał? 

 

Jeśli macie ochotę, spróbujcie narysować Egona, pokażcie jak według Was wyglądał. 

 

Dla chętnych zapraszam do obejrzenia filmiku na temat Układu Słonecznego. Dowiemy się gdzie jest Słońce, co krąży wokół niego oraz jak nazywają się planety.

Układ Słoneczny

 

https://www.youtube.com/watch?v=g_xPVHjj0Yg

Myślę, że dobrze Wam zrobi kilka ćwiczeń. Załóżcie strój sportowca, poproście rodzica lub rodzeństwo o pomoc i towarzystwo podczas ćwiczeń i do dzieła! Jeśli pogoda pozwoli, poćwiczcie na świeżym powietrzu! 

-Pod gwiazdą – rozwijanie sprawności w zakresie motoryki dużej. Rodzic i dziecko dobierają się w  pary. Jedna osoba „staje się” gwiazdą, opiera na podłożu nogami i  rękami, unosząc tułów, tak aby stworzyć „przejście”. Druga ma za zadanie przemieścić się pod dzieckiem/ rodzicem-gwiazdą, czołgając się. Następuje zamiana ról i powtórzenie ćwiczenia.

 

-Fruwająca gwiazdka – usprawnianie mięśni nóg i brzucha. Każda para otrzymuje żółtą plastikową obręcz („gwiazda”). Jedna osoba z  pary kładzie się na plecach na podłodze z  wyprostowanymi nogami. Druga umieszcza pomiędzy jej stopami „gwiazdkę” i przechodzi za głowę dziecka leżącego. Zadaniem przedszkolaka „z gwiazdką” jest podać ją starszakowi stojącemu z tyłu, poprzez przeniesienie stóp za głowę. Następnie uczestnicy zabawy zamieniają się rolami. 

 

-Pomyśl życzenie – doskonalenie zwinności i  szybkości. Jedno dziecko z  pary leży na plecach z  rękami wzdłuż tułowia. Drugie, stojąc, puszcza z  góry wyciętą z  papieru gwiazdkę. Zadaniem dziecka leżącego jest złapanie gwiazdki. Uczestnicy zamieniają się rolami i powtarzają zabawę. 

 

-Podziel się marzeniem – ćwiczenie rozciągające mięśnie rąk i nóg. Osoby w parach siadają naprzeciwko siebie w rozkroku, z wyprostowanymi nogami, w taki sposób, aby stykać się stopami. Jedno dziecko, trzymając gwiazdę, robi skłon do przodu, kładzie gwiazdkę na dywanie i wyciągając się maksymalnie do przodu, przesuwa ją jak najbliżej partnera, po czym wraca do siadu prostego. Tę samą czynność wykonuje drugi przedszkolak z pary.

 

-Ile marzeń, tyle gwiazd – zabawa wyciszająca i relaksująca. Pary przechodzą do siadu skrzyżnego, tak aby jedno dziecko siedziało za drugim (za rodzicem) i mogło wykonać relaksujący masażyk na plecach towarzysza. Ma za zadanie narysować na plecach tyle gwiazdek, ile usłyszy dźwięków wydanych przez osobę z pary (można umówić się na klaskanie) Następnie przedszkolaki zamieniają się rolami. W tle słychać spokojny utwór instrumentalny.

 

 

Zmęczeni po ćwiczeniach? Pobawcie się teraz w konstruktorów. Macie w domu klocki? Spróbujcie zbudować z nich swój własny statek kosmiczny. Może być duży, albo też mały, kolorowy lub możecie zdecyować się na jeden kolor. Wszystko zależy od Was i to Wy decydujecie! Pokażcie nam swoje statki kosmiczne, być może razem wybierzemy się w kosmiczną podróż? 

 

Do zobaczenia niebawem nasi kochani astronauci. 

Pozdrawiamy

Pani Patrycja i pani Kasia. 

 

12 kwietnia 2021   Dodaj komentarz
zajęcia poznawcze  

Zadanie IV Chciałbym być sportowcem

Witajcie w piątek- ostatnim dniu naszych zadań w tym tygodniu. 

 

Oto propozycje na 09.04.2021:

 

Popatrzcie na ilustracje i spróbujcie połączyć pasujące ze sobą elementy. Powiedzcie także, z jakimi dyscyplinami sportowymi związane są te przedmioty. Powodzenia! Co do siebie pasuje

 

Otwórzcie Wasze karty pracy na stronie 24, obejrzyjcie ilustracje. Nazwijcie sporty przedstawione na zdjęciach. Odnajdźcie w naklejkach obrazki buzi i naklejcie je na zdjęciu lub zdjęciach przedstawiających Wasz ulubiony sport. Karta pracy- podręcznik

 

Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie wiersza Gimnastyka

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: 

- Co to jest rozgrzewka? Dlaczego powinniśmy zajęcia sportowe rozpoczynać od rozgrzewki?

-Jakie ćwiczenia sportowe zostały wymienione w wierszyku? Spróbujcie wykonać je sami.

 

Namalujcie z pomocą rodziców plakat, który będzie ilustrował przesłanie wierszyka "Gimnastyka, gimnastyka- chcesz być zdrowy, nie unikaj!" 

Lub dla chętnych kolorowanka nawiązująca do wiersza Gimnastyka- kolorowanka

 

Myślę, że najwyższy czas trochę się poruszać! 

Ubierzcie się wygodnie, przygotujcie szarfę- może to być pętla wykonana ze związanego kawałka sznurka.

-Rozgrzewka-  Marsz po obwodzie koła w pokoju. Zwracamy uwagę na prawidłową postawę ciała (proste plecy), wysokie unoszenie kolan, ściągnięte łopatki.

 

-Dotknij szarfy – ćwiczenia tułowia. Przedszkolaki układają szarfy przed sobą na podłodze i stają przed nimi w niewielkim rozkroku. Wykonują skłon w przód, starając się dotknąć rękami szarfy. Następnie prostują się i klaszczą raz nad głową.

 

-Przesuń szarfę – ćwiczenie mięśni grzbietu. Dzieci przyjmują pozycję siadu klęcznego, szarfa położona jest tuż przy kolanach. Odsuwają szarfę obiema rękami jak najdalej w przód z jednoczesnym skłonem tułowia, a następnie ponownie przysuwają ją do kolan. Rodzic uwrażliwia dziecko na nieodrywanie pięt.

 

-Przenieś szarfę – ćwiczenia mięśni brzucha. Dzieci leżą tyłem, rozkładają ramiona na boki, nogi uginają w kolanach, stopy opierają na podłożu. Próbują uchwycić palcami stóp leżącą na podłodze szarfę, unoszą ją i opuszczają na brzuch. Ćwiczenie wykonują przemiennie: prawą, lewą stopą oraz obunóż.

 

-Relaksacja-  Na koniec dzieci maszerują po obwodzie koła. Unoszą i opuszają ręce, robiąc wdech nosem i wydech ustami. 

 

A po męczących ćwiczeniach...

Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania Enter 

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

- Dlaczego na chłopca mówiono "Enter"?

-Jak Enter spędzał swój wolny czas?

-Co Enter miał kupić w sklepie? Czy wszystko udało mu się zapamiętać?

-Co Maciek zobaczył w windzie w lustrze? Czy jego odbicie mu się podobało?

-Co chłopiec zrobił ze swoimi grami komputerowymi?

- Jak uważasz, czy spędzanie całego wolnego czasu przed komputerem jest dobre? Jaki masz pomysł na aktywne formy spędzania czasu?

 

Bardzo dziękujemy za Waszą aktywność w ciągu tego tygodnia! 

Pozdrawiamy Was serdecznie

Pani Patrycja i pani Kasia 

 

09 kwietnia 2021   Dodaj komentarz
zajęcia poznawcze  

Zadanie II Chciałbym być sportowcem

Witajcie kochane Delfinki! Mam nadzieję, że jesteście gotowi na kolejną porcję zadań do wykonania. 

 

Oto propozycje na na 7.04.2021:

 Obejrzyjcie ilutstracje i powiedzcie, co robią dzieci na obrazkach. Znacie te aktywności? Może niektóre z nich sami wykonujecie? Porozmawiajcie z rodzicami na temat aktywnego spędzania wolnego czasu i wymyślcie co jeszcze można robić, by rozwijać swoją kondycję.

Obrazek nr 1  Obrazek nr 2  Obrazek nr 3  Obrazek nr 4

 

 Poruszajcie się trochę i róbcie to, co mówią słowa piosenki https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

Usiądźcie wygodnie, posłuchajcie uważnie opowiadania "Słupek"

Sprawdźmy czy wszyscy uważnie słuchali, spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

- Na czym polegała gra w piłkę nożną Kacpra i jego taty, kiedy chłopiec chodził jeszcze do przedszkola?

- Jak było poźniej? (Jak wyglądała ich wspólna gra, gdy chłopiec zaczął chodzić do szkoły?)

- Co się stało, gdy tata- słupek się zbuntował? (Nie chciał robić tego, co Kacper mu kazał)

- Jak skończyła się ta historia? 

 

Może macie jakieś swoje pomysły w jaki inny sposób mogła zakończyć się przygoda Kacpra i jego taty na boisku? Jestem bardzo ciekawa co wymyślicie. 

 

Jak dobrze wiecie sportowcy mają specjalne stroje, bardzo wygodne, żeby nic nie przeszkadzało w ćwiczeniach. Mam dla Was propozycję. Spróbujcie sami zaprojektować swój własny strój sportowy, a kto wie... Może kiedyś te Wasze stroje będą na wagę złota :-) 

Spróbujcie ozdobić strój według własnego pomysłu, możecie go pokolorować, pomalować, narysować wzory lub coś przykleić. Czekamy na efekty Waszej pracy! Strój sportowy

 

A jeśli macie w domu kawałek niepotrzebnego kartonu, poproście rodziców o pomoc. Wytnijcie z niego koło (rozmiar dowolny, żeby wygodnie trzymało się w ręku). Wiecie co to frisbee?  Jest to specjalny dysk do rzucania. Gra się we 2 lub więcej osób na otwartym terenie, ale naszym kartonowym frisbee mozna bawić się nawet w domu, jeśli macie dość miejsca. 

 

Wycięte koło pomalujcie lub pokolorujcie według własnego pomysłu i zabawka gotowa! można rzucać do siebie, tak by nie upadło lub też rzucać do wyznaczonego celu np. w pokoju. Dobrej zabawy! 

 

Na zakończenie spróbujcie jeszcze troszkę pogłówkować. Obejrzyjcie ilustrację i spośród wszystkich przedmiotów wybierzcie tylko te, które służą do rozwijania aktywności ruchowej. Jestem ciekawa czy Wam się uda! Dla chętnych- drukujemy ilutsrację, zaznaczamy przedmioty (otaczamy pętlą czyli bierzemy w kółeczko) i kolorujemy :-) . Aktywność ruchowa A po wszystkim jeśli pogoda pozwoli, wybierzcie się na spacer :-) . 

 

Czekamy na Wasze zdjęcia!

Pozdrawiamy

Pani Patrycja i pani Kasia 

 

 

07 kwietnia 2021   Dodaj komentarz
zajęcia poznawcze  

Zadanie III Wielkanoc

Witajcie Delfinki! 

Bardzo dziękujemy za Wasze zdjęcia, cieszymy się z każdej otrzymanej od Was wiadomości. 

Przedstawiamy propozycje zadań na 31.03.2021:

1. Jak Wam idą przygotowania do świąt? Porządki zrobione? Zabawki posprzątane? Mamy nadzieję, że jesteście wspaniałymi pomocnikami Waszych rodziców. Święta to nie tylko porządki, ale także przygotowanie pisanek, o których mówiliśmy wcześniej. Popatrzcie na ilustrację i opowiedzcie w jaki sposób można przygotować pisanki. A Wy ozdabiacie jajka w domu? Jeśli tak, to pokażcie! Jesteśmy bardzo ciekawe. Przygotowania do świąt- pisanki

 

 

2. Zapraszam Was do wspólnej wielkanocnej zabawy. Poproście rodziców o pomoc i działajcie! Kolorowe kurczątka

 

3. Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie uważnie wiersza pt. "Pisanki", autorem jest M. Plata "Pisanki"

M. PLATA "PISANKI"

W koszyku małej Hanki
Ułożone są pisanki:
Na pierwszej kogucik widnieje;
Dziobek otworzył i głośno pieje.
Cały odziany jest w piórka tęczowe,
A grzebień czerwony zdobi mu głowę.
Obok tej pisanki leży jajeczko,
Na którym widnieje żółte słoneczko.
Okrągła buzia do nas się śmieje I wokół siebie promyczki sieje. (…) 
Inna pisanka jest calutka w kwiatki,
Różnymi barwami cieszą oczy ich płatki.
A na ostatniej pisance Haneczki
Migotliwie świecą małe gwiazdeczki. (…)
Wielkanocne pisanki – święconki ozdoba...
Która najbardziej ci się podoba?

Pytania do wiersza:

-Co znajdowało się w koszyku Hani?

-Jakie wzory były na pisankach?

-Spróbuj odgadnąć ile pisanek Hania miała w koszyku?

-Którą pisankę wybierzesz dla siebie?

 

 

4. Jeśli macie ochotę spróbujcie wykonać swoją papierową pisankę. Potrzebujecie kolorowej bibuły oraz kleju. Odrywajcie kawałki bibuły i zróbcie z nich kulki. Kolorowe kulki przyklejcie na wydrukowany lub narysowany szablon jajka., Pamiętajcie o tym, żeby nie używać zbyt dużo kleju i posprzątać swoje miejsce pracy. Delfinki nigdy nie zostawiają po sobie bałaganu! :-) szablon jajka

 

A dla tych, krótym zalegają w domu skapretki bez pary podsyłam propozycję wykonania zajączka ze skarpetki :-) https://apumpkinandaprincess.com/sock-bunny-easter-crafts-for-kids/

 

5. Gdybyście mieli ochotę troszkę poćwiczyć- przesyłam propozycję z Bliżej Przedszkola https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw

 

6. Na zakończenie propozycje kolorowanek https://www.kolorowankionline.net/kurczaki-i-jaja-wielkanocne  oraz do druku lub narysowania przez rodzica kurczątko- kartkę należy złożyć wzdłuż przerywanych linii tak, by po rozłożeniu "wykluło się" kurczątko. :-) 

 

 

Życzymy powodzenia!

Pozdrawiamy ciepło

pani Patrycja i pani Kasia

 

31 marca 2021   Dodaj komentarz
zajęcia poznawcze  
< 1 2 3 4 >
Grupa-delfinki | Blogi