• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Grupa Delfinki - nauczanie online

Zajęcia, zadania i zabawy przedszkole dla grupy Delfinków i ich rodziców. Materiały edukacyjne.

Kategorie postów

  • przedszkole misiowej mamy (7)
  • zadania różne (2)
  • zajęcia matematyczne (15)
  • zajęcia muzyczne (12)
  • zajęcia plastyczne (8)
  • zajęcia poznawcze (16)
  • zajęcia ruchowe (8)
  • zajęcia z języka angielskiego (2)

Strony

  • Strona główna

Linki

  • Język angielski
    • Zabawy z językiem angielskim
  • Propozycje zadań
    • Karty pracy - Podręcznikarnia
    • Przedszkolny Bank Pomysłów PWN
    • Rodzinne zadania cz. 1
    • Rodzinne zadania cz. 2
    • Rodzinne zadania cz. 3
    • Rodzinne zadania cz. 4
    • Rodzinne zadania cz. 5
    • Rodzinne zadania cz. 6
  • Przedszkole Misiowej Mamy
    • Misiowa Mama - facebook
    • Spotkanie z Panią Wiosną
  • Zajęcia muzyczno-ruchowe
    • MajkaTV

Kategoria

Zajęcia plastyczne

< 1 2 >

Przygody z piratami. Zadanie II

Zabawy na 16.06.2020

Witajcie Delfinki. Dzisiaj dalsze przygody z piratami. Zapraszam.

1. „Ręce do góry”-  pobawimy się z małpkami, które piraci spotkali na jednej z wysp. Przy piosence skaczcie i pokazujcie tak jak one.

 https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464 


2. „Pirat z papierowego talerzyka” lub „Statek piracki” – przygotujcie z rodzicami papierowe talerze, farby, pędzel, pisaki, klej, nożyczki. Wykonajcie kolorowe prace, możecie je zrobić wg własnego pomysłu i ozdobić Wasz pokój jeśli rodzice pozwolą oczywiście. Życzę udanej zabawy.    


         

 

3. „Jake i piraci z Nibylandii”- posłuchajcie bajki, tyle ile chcecie.  Może na spacerze z rodzicami znajdziecie swój skarb?

Życzę powodzenia w poszukiwaniach.

https://www.youtube.com/watch?v=ndWfRM4hDxM  

 

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Pani Małgosia

 

16 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zajęcia plastyczne   motoryka mała   poznawanie świata   aktywność ruchowa  

Dzień Dziecka świętujemy! Zadanie II

Uwaga, uwaga!

Nowe zadania z angielskiego: https://angielski-p10.blogi.pl/

Kochane dzieci! Mam nadzieję, że "Dzień Dziecka" był pełen radości i zabawy! Mój był smile Zdradzę Wam sekret - ja też jestem dzieckiem, tylko "nieco" większym od Was wink I dostałam od swojej Mamusi przepiękne życzenia!


Zadania na wtorek 02.06.2020r.:

1. Jak wytłumaczysz różnicę między dzieckiem a dorosłym? Jak myślisz - kim być lepiej? Dlaczego? Zapytaj mamusię/tatusia o pamiątki z okresu kiedy byłaś/eś dzidziusiem. Pooglądajcie je razem.

 

2. Wysłuchaj wierszyka Danuty Wawiłow „A jak będę dorosła”. http://scholaris.pl/resources/run/id/104893
Opowiedz o pomysłach bohaterki wierszyka.

 

3.  Narysuj siebie jako dorosłą osobę. Niech mamusia/tatuś napisze datę na rysunku i schowajcie go do na pamiątkę. Za parę lat oglądniecie go razem i przywołacie miłe wspomnienia.

 

4. Każdy z nas mieszka w jakimś domku, mieszkaniu, dlatego mam dla Was propozycję zabaw plastytcznych. Wybierzcie, któreś z nich i stwórzcie dom:

- z rolek po papierze toaletowym: propozycja 1

- z kolorowych, wyciętych figur: propozycja 2

lub zobaczcie filmik i zainspirujcie się pomysłami: https://www.youtube.com/watch?v=Wvi5KbmxQQQ

 

5. A teraz weźcie kolorowe kredki i poprowadzcie drogę dzieci do ich domu - sprawdź, gdzie mieszkają:

https://drive.google.com/file/d/1XvhBUwW-8SBtbIHKMFYnNRn_JdLMoxJu/view?usp=sharing

 

Pozdrawiamy,

Pani Patrycja

02 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zajęcia plastyczne  

Zadanie XXXIV Majowa łąka

Witajcie Kochani! 

Z wielką radością oglądamy Wasze piękne zdjęcia z wycieczek na łąkę, a motylki z apaszek są urocze :-). Dziś kolejny dzień z majową łąką, ale zanim przejdziemy do naszych zabaw, przypominam o zajęciach z języka angielskiego. Znów czeka na Was niespodzianka! 

 

Jeśli jesteście gotowi, to zaczynamy! Propozycja zabaw na 12.05.2020:

 

1. Posłuchaj opowiadania H. Bechlerowej: „O żabkach w czerwonych czapkach”. https://www.youtube.com/watch?v=x2IBTh0oY2E&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0PdpZf2pCtSmqVaKwIXOokey9F2-xRPx6rDuMvt577fni0X5zZQowgxPg 

Następnie odpowiedz na pytania:

Jak nazywały się żabki?

Kogo żabki zaprosiły na bal?

Jacy goście przyszli?

Jak przebrały się żabki?

Dlaczego bocianowi było łatwo odnaleźć żabki? 

Dlaczego bocian nie mógł odnaleźć żabek, gdy zrzuciły czerwone ubranka?,

 

Oczywiście to tylko propozycja, nie trzeba zadawać wszystkich pytań.

 

2. Rozwiąż zagadki Zagadki. Mama lub tata czyta zagadkę. Dziecko podejmuje próbę odgadnięcia, sprawdzamy odpowiedź klikając "zobacz odpowiedź". Powodzenia! 

 

3. Mam też dla Was kilka twórczych inspiracji. Potrzebne będą kartki, farby, ręce i duuużo wyobraźni...

- Może macie ochotę namalować majową łąkę? Niech wygląda jak tylko chcecie, kolorowe kwiaty, słońce, może jakieś owady? Nie ograniczajcie się do małej kartki. Weźcie duży arkusz papieru i malujcie w niecodziennym miejscu. Może właśnie na łące? Jeśli nie macie takiej możliwości, spróbujcie malować na balkonie, albo jeśli mama się zgodzi- przyczepcie arkusz papieru do ściany i poczujcie się jak malarz malujacy obraz. 

Marysia swoją łąkę przestawiła tak: Łąka

 

- tutaj znajdziecie inspirację i instrukcję do wykonania motyla Motyl

 

- a może dmuchawiec? Zobaczcie w jaki sposób można go wykonać: Tęczowy dmuchawiec

 

4. Pobaw się z mamą lub tatą i zatańczcie wspólnie do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg&fbclid=IwAR1-O4s62JoKmWqUBaZq1dyvvB8KjZHfcJuScD5SRz8kCfK_c-TQj5rH-eY

 

Pozdrawiamy i ściskamy

Pani Patrycja i Pani Kasia 

 

 

11 maja 2020   Dodaj komentarz
zajęcia plastyczne  

Zadanie XXIX Jak powstaje książka?

Witajcie kochane dzieci. Jak co wtorek serdecznie Was zapraszam na stronę z zabawami z języka angielskiego, gdzie czekają kolejne nowości :-) 

 

A co tutaj? W dalszym ciągu będziemy sie dowiadywać, jak to jest z tymi książkami? Jak powstają? Jesteście ciekawi?

Oto propozycja na 5.04.2020

1. Obejrzyjcie wspólnie z rodzicami filmik dotyczący powstawania oprawy książek. Można się z niego dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Oprawa książek- Jak to jest zrobione?

 

2. Jaka to bajka? Spróbujcie pobawić się z rodzicami w lub rodzeństwem. Jedna osoba naśladuje za pomocą gestów scenę z wybranej bajki, druga osoba musi odgadnąć o jaką bajkę chodzi. To wcale nie takie łatwe zadanie, ale myślę, że świetnie sobie poradzicie! 

 

3. Zaparszam Was do narysowania/ namalowania fragmentu Waszej ulubionej książki. Koniecznie pochwalcie się efektami pracy. Już nie możemy się doczekać Waszych zdjęć. Moja książka

 

Jeśli macie  ochotę możecie wykonać swoją własną książkę:

-może to być książka inspirowana pomysłem http://przedszkolankowo.pl/2017/04/27/ksiazeczka-przedszkolaka/ . Rodzice pomagają w złożeniu książki, dzieci tworzą treść w postaci ilustracji. Można wymyśleć też dialogi- mamusia lub tatuś pomoże je napisać. 

 

-zachęcam również do stworzenia recyklingowej książki. To zabawa, dzięki której dzieci zobaczą, że książka może tak naprawdę przybierać rozmaite formy. Jako recyklingowa księga sprawdzi się papierowe pudełko, np. po pizzy, ryżu lub kaszy – zewnętrzne ściany są okładką, a wnętrze wypełniamy rysunkami i treścią. Pudełka po herbacie można przekształcić w miniksiążeczki, a na każdej ścianie pudełka po butach przedstawić inną scenę opowiadania tak, by powstała historia obrazkowa. W podobny sposób postępujemy z jednorazowymi papierowymi talerzykami. Do tworzenia książki nada się też tektura falista. Stemple z folii bąbelkowej, folia aluminiowa pomalowana farbami plakatowymi lub akrylowymi – to elementy wzbogacające tego typu książkę. Można również wrzucić do plastikowej lub szklanej butelki kartkę z tekstem i obrazkami wyciętymi z gazet, ulotek, reklamówek oraz kartoników po soczkach.  Do dzieła kochani, ogranicza nas tylko wyobraźnia. Jesli zdecydujecie się na wykonanie recyklingowej książki, będzie nam bardzo miło zobaczyć efekty tej pracy. 

 

4. Poruszajcie się troszkę po tej ciężkiej pracy i potańczcie wszyscy wspólnie do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=izhkHIz1q7Y . Bardzo chciałybyśmy już móc potańczyć razem z Wami! 

 

Pozdrawiamy Was serdecznie

Pani Patrycja i Pani Kasia

04 maja 2020   Dodaj komentarz
zajęcia plastyczne  

Zadanie XXV Polska moja ojczyzna

Witajcie Kochani. Przed nami kolejny dzień pełen przygód, jeśli jestescie gotowi, to zaczynamy! 

Pamiętajcie o zajęciach z języka angielskiego. Pani Patrycja znów przygotowała dla Was super zabawy, zaglądajcie koniecznie. 

Propozycja zabaw na 28.04.2020

1. Posłuchajcie legendy  odpowiedzcie na pytania:
Dawno, dawno temu żyli trzej bracia: Lech, Czech i Rus. Było im dobrze razem, ale pewnego dnia postanowili znaleźć nowe miejsca i tam wybudować domki. Zabrali swoje rodziny i wyruszyli w drogę. Postanowili się rozdzielić, aby żyć dalej jako sąsiedzi. Rus znalazł miejsce, gdzie było dużo gór i lasów. Spodobało mu się i tam został. Czecha zachwyciła szeroka rzeka – tam postanowił tam zamieszkać.
A Lech? – zapytacie. Cóż, on rozglądał się, bo chciał znaleźć wyjątkowe miejsce. Nagle zobaczył pięknego orła, który siedział w gnieździe na wysokim dębie. – Tu zostaniemy! – powiedział Lech. – Miejsce, gdzie mieszka taki ptak, musi być wspaniałe! Nam też będzie tu dobrze. Naszym godłem zostanie biały orzeł na czerwonym tle. I tak się stało, a kraj Lecha został nazwany Polską.  Legenda

 

O czym opowiada legenda?
Czego szukali trzej bracia?
W legendzie była mowa o naszym godle państwowym – czy wiesz jak wygląda godło Polski?  Godło Polski

 

2. Wykonajcie wspólnie z rodzicami flagę Polski. Technika i format dowolne, garść inspiracji znajdziecie tutaj Propozycje flagi . Pamiętajcie, żeby wasze flagi zachować, ponieważ przydadzą się już niedługo- 2 maja!

 

3. Pokoloruj Misia. Pamiętaj o odpowiednich barwach flagi Polski, którą miś trzyma w łapce. Kolorowanka miś

 

4. Zabawa "Orzeł"
Jesteś orłem :-) Poruszaj się po pokoju naśladując tego pięknego ptaka. Mamusia/tatuś będzie klaskać w dłonie, a ty naśladuj lot orła zgodnie z wyklaskiwanym rytmem: szybko lub wolno. Kiedy mamusia klaska wolno orzeł lata nisko (pochyl się), kiedy klaszcze szybko orzeł lata wysoko (biegaj na palcach).

 

5. Mamusia/tatuś pobawi się z Tobą w zabawę, którą znały jeszcze Wasze prababcie: "Sroczka"

Sroczka kaszkę warzyła (mieszamy w rączce dziecka palcem jak w miseczce),
Dzieci swoje karmiła,
Temu dała na łyżeczce (dotykamy pierwszego paluszka dziecka, można go także złapać lub delikatnie zagiąć),
Temu dała na miseczce (drugi paluszek),
Temu dała na spodeczku (trzeci paluszek),
Temu dała w garnuszeczku (czwarty paluszek),
A dla tego nic nie miała (piaty paluszek).
Frrrr! Po więcej poleciała (naśladujemy rękami ruch skrzydeł ptaka).

 

Pozdrawiamy

Pani Patrycja i Pani Kasia

28 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
zajęcia plastyczne  
< 1 2 >
Grupa-delfinki | Blogi